کل نماهای صفحه

دوشنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۳

نمایش هم هوایی


دیشب افتخار دیدن نمایش هم هوایی را در کنار محمود دولت آبادی داشتم یه گروه از هنرمندان و ورزشکاران از جمله اصغر همت حمید استیلی لاله اسکندری و...هم بودند که در انتها ی برنامه آقای حسین یاریار توضیح داد با تلاش هایی که انجام دادند تونستن اجرای حکم یک محکوم به اعدام را با کمک یکی از یستگان مقتول که در بین تماشاچیان بود به تعویق بیندازند

هم هوایی یا همان تطابق با ارتفاع، اصطلاحی در کوهنوردی حرفه ای است و به فرآیندی گفته می شود که طی آن بدن خود را با شرایط کمبود اکسیژن در ارتفاعات بالا تطبیق می دهد.
فرآیندی آهسته و کند که ممکن است از چند روز تا چند هفته به طول بینجامد و طی آن کوهنوردان به تدریج به ارتفاع خود اضافه می کنند تا اینکه قله را فتح کنند، در غیر این صورت دچار ارتفاع زدگی می شوند، که خطر مرگ به همراه دارد.
بعضی اشخاص به سرعت با ارتفاع تطبیق پیدا می کنند و بعضی دیگر به دوره طولانی تری برای تطبیق کامل نیاز دارند.
سه زن در "هم هوایی" داستان زندگی خود را روایت می کنند.
زنی، که پس از سال ها زندگی مخفیانه با فوتبالیستی معروف، گفته شده که همسر او را به ضرب چاقو می کشد و به اعدام محکوم می شود.(شهلا)
زنی که بعد از 10 سال کوهنوردی حرفه ای در راه برگشت از قله (گاشربروم2) سقوط کرده و می میرد (لیلا اسفندیاری)
و زنی که همسر یک شهید است، (عباس دوران)از سال های جنگ و شهادت همسرش، که از جسورترین خلبانان جنگ بوده، می گوید. همه این زنان در زمان ها و مکان هایی از زندگی شان با یکدیگر تلاقی می کنند.

افسانه ماهیان کارگردان در توصیف نمایش می گوید:
اصطلاح "هم هوایی" تمثیلی است برای زندگی شخصیت های این نمایش که برای کنار آمدن با شرایط زندگی خود مجبورند بارها و بارها از نو شروع کنند. ما در اجرای این نمایش به آدم های حاضر و غایب این نمایش نگریستیم. نه قاضی شدیم که حکمی صادر کنیم، نه جانبداری کردیم که مشفقانه دلسوزی کنیم، نه نفی شان کردیم و نه قهرمان ساختیم؛ ما فقط به زندگی شان سرک کشیدیم.

شب خوبی بود اجرا هم خیلی خوب بود ستاره اسکندری نقش شهلا رو فوق العاده بازی کرد

محل اجرا: سالن حافظ
ساعت: ۲۰:۰۰
مدت: ۱۰۰ دقیقه
نویسنده: مهین صدری
کارگردان: افسانه ماهیان

بازیگران: ستاره اسکندری، الهام کردا، سارا بهرامی

هیچ نظری موجود نیست: